Case
Hoe we Zilliz helpen groeien in bestaande én nieuwe markten
Client
Zilliz
Expertise
Branding
SEO (search 360)
Social advertising
Data & dashboarding
SEA
Industrie
B2B
Laatste update
17 september 2025

Niet alleen om hun bestaande marktaandeel te verstevigen, maar ook om nieuwe markten te kunnen gaan betreden. In een verzadigde markt zoekt Zilliz naar nieuwe manieren om zich te onderscheiden, meer vraag te creëren en eerder in beeld te komen bij hun ideale klant.
Samen met Partout zet Zilliz de stap naar een geïntegreerde aanpak, waarin merk, marketing en sales elkaar versterken en meetbaar bijdragen aan groei.

De markt van Electronische Clientendossiers is verzadigd: een paar grote spelers domineren en ZilliZ heeft al een heel groot marktaandeel. Reden voor hen om nieuwe wegen te ontdekken om te groeien. Tegelijkertijd wil Zilliz inspelen op nieuwe kansen, zoals uitbreiding naar andere zorgdomeinen. Dit vroeg om een marketingstrategie die zowel vraag creëert, als concrete leads oplevert.
Demand generation
Vraag creëren in een markt die nog niet actief op zoek is naar een ECD, maar daar wel op korte termijn naartoe groeit.
Demand Capture
Demo aanvragen realiseren voor het salesteam
Samenwerking
Marketing en sales dichter bij elkaar brengen met een duidelijke, meetbare bijdrage van (online) marketing aan de verkoopkansen.
Om deze doelen te bereiken, hebben we een strategische en technische aanpak gecombineerd, met duidelijke resultaten als uitgangspunt.
Vraag creëren bij de 95%
Een stevige SEO-strategie met structurele, inhoudelijke content rondom thema’s die spelen in de zorg (wet- en regelgeving, groei-uitdagingen, digitalisering).
Social campagnes die awareness vergroten en geïnteresseerden retargeten met een concreet aanbod, zoals een demo.
Vraag afvangen bij de 5%
Gericht zichtbaar zijn met Google Ads: niet alleen in de zoekresultaten, maar ook in het bredere netwerk van Google
Marketing meetbaar maken
Een dashboard waarin marketingresultaten direct zichtbaar zijn. Zo kan Zilliz precies aantonen hoeveel leads uit online marketing komen. Dit maakt de waarde van marketing duidelijk en helpt om intern de impact van de marketinginspanningen aan te tonen.

De resultaten tot nu toe
Sterk merk
Zilliz profileert zich steeds meer als dé expert in zorgsoftware.
Betere samenwerking tussen marketing en sales
Beide teams werken met dezelfde data en inzichten en targettinglijst.
Groei in gekwalificeerde leads
Met een combinatie van SEO, social en advertising is Zilliz eerder en relevanter in beeld bij de juiste doelgroep. Het resultaat: binnen 9 maanden hebben we het jaardoel behaald!
Inzicht in ROI
Het dashboard maakt zichtbaar wat marketing concreet oplevert in termen van demo’s, leads en klanten.
Benieuwd hoe we dit ook voor jou kunnen doen?
Neem dan contact op met ons:

Jeroen Valkenburg
Ik help je merk op de shortlist te krijgen bij je ideale klant
Je kunt ook rechtstreeks mailen of bellen op +31 6 53 58 70 19