Succesverhaal

De perfecte dealersite voor VOLVO voorzien van de nieuwste technologieën én gebruiksvriendelijkheid

Client

Van Roosmalen

Expertise

Websites

SEO (search 360)

Industrie

B2C

Laatste update

11 augustus 2025

vanRoosmalen header

Van Roosmalen is dé Volvo dealer van Brabant, voor zowel nieuwe als gebruikte auto's. Hun slogan 'Dan kom je thuis', zegt alles over de mentaliteit van Van Roosmalen en wat ze willen uitstralen. Aan Partout de taak om dit bedrijf te voorzien van een moderne, aantrekkelijke en vindbare website. 

Eind 2020 kregen we de opdracht van Van Roosmalen om een nieuwe website voor ze te ontwikkelen met daarbij optimalisaties voor SEO en online marketing. Binnen Van Roosmalen wordt er een voorraadsysteem gebruikt, Hexon, waarmee de auto's die zij binnenkrijgen automatisch naar de website gestuurd kunnen worden. Onze developers moesten dit voorraadsysteem koppelen aan een nieuwe website. Dit was voor het tech team een interessante en uitdagende opdracht die uiteindelijk goed is uitgepakt. Een prestatie waar we nog dagelijks trots op zijn.

Een soepele samenwerking

Bij Van Roosmalen hadden ze een concreet idee van hoe de website eruit moest zien. Hierdoor konden onze designers zich richten op optimalisaties en het fine-tunen van het idee. Dat zorgde ervoor dat het klantcontact vanaf het eerste moment goed verliep en de meetings leerzaam waren voor beide partijen. 

Ook tijdens het maakproces van de website was er een goede wisselwerking tussen Van Roosmalen en onze developers. Bij Van Roosmalen hebben ze veel kennis over wat hun klanten willen weten en de klantreis. Die kennis hebben we verwerkt in de website door o.a. het toevoegen van een leaseprijs calculator, labels bij de occasions met daarin de termen die hun klanten zoeken, de mogelijkheid tot landingspagina's met specifieke content en voorselecties van de occasions. 

Een van de belangrijkste elementen van de website is de koppeling met hun voorraadsysteem, Hexon. Wanneer er een nieuwe auto binnenkomt of er is een auto verkocht, dan wordt deze informatie ingevoerd in het systeem door de verkoper bij Van Roosmalen. Het systeem stuurt de informatie vervolgens door naar de website en op deze manier is de voorraad altijd up-to-date én is er minder werk voor de medewerkers van Van Roosmalen. 

SEO een van de pijlers

In het autolandschap van Nederland is de online concurrentie groot. Door SEO als basis te nemen tijdens de bouw van de website en het vullen van de site, krijgt de content meteen de juiste waarde mee. Daarnaast zijn er verschillende landingspagina's ingericht om goed te kunnen scoren op de gewenste zoektermen. 

Partout ondersteunt Van Roosmalen daarnaast met online marketing werkzaamheden, zowel binnen Google als op social media. Samen zorgen ze ervoor dat de gewenste doelgroep bereikt wordt en de sales-doelen behaald kunnen worden. 

Iteratief en interactief proces

Het proces van het project was zowel iteratief als interactief. Met de gemaakte designs is team development aan de slag gegaan met het ontwikkelen van de basiselementen zodat de website snel body kreeg. Gelijktijdig werd de koppeling met Hexon ontwikkeld en uitgebouwd met nieuwe elementen, die voortkwamen uit de SEO-adviezen en de input vanuit Van Roosmalen. 

Nadat de website was opgeleverd, kwamen er nieuwe ideeën en zijn er website-elementen toegevoegd en geoptimaliseerd. 

Wil je eens (vrijblijvend) sparren met onze experts

  • Een informeel gesprek over je business en je vraag
  • Behulpzaam advies en begeleiding
  • Geen Sales pitches of andere onzin
  • Geen verplichtingen, maar duidelijke stappen.
Jurian Rokven

Jurian Rokven

Lead designer

Je kunt ook rechtstreeks mailen