Blog
Branding bureau Eindhoven

Jurian Rokven
Lead designer
Publicatie
25 juni 2025
Leestijd
6 min leestijd
Branding is het creëren van een identiteit voor jouw merk. Een sterk merk zorgt voor een voorsprong ten opzichte van je concurrenten en geeft jouw klanten het gevoel dat ze een veilige keuze maken als ze voor jouw product of dienst kiezen.
Maak je merk uniek met branding
Bij branding wordt nagedacht over de uitstraling en vormgeving van bijvoorbeeld je logo, slogan, visitekaartje, website, social media-pagina's en brochures en folders. Je merk onderscheidend en herkenbaar maken is het doel van succesvolle branding. Daarbij is het belangrijk om te kijken wat jouw merk of bedrijf uniek maakt. Bij Partout combineren we jouw unieke identiteit met kennis van de markt waarin je opereert. Ook zorgen wij voor de technologische kennis die nodig is om jouw brand online op te laten vallen. Het eindresultaat: een brandidentiteit die staat als een huis!
Onze brands sprint methode
Merkontwikkeling kan sneller en beter. Op basis van onze jarenlange ervaring met branding en designsprints hebben we een unieke brand sprint workshop ontwikkeld. Daarmee halen we jouw onderscheidende kracht naar boven en vertalen die naar een unieke branding. In onze brand Sprint komen alle belangrijke aspecten aan bod. We graven minstens zo diep als anderen, maar vertalen je merkinzichten direct naar praktische brondocumenten en creatieve uitgangspunten.
Digitaal Brand Design
De wereld van nu is digitaal. Jouw merkidentiteit en hoe je deze uitdraagt moet aangepast zijn op deze digitale wereld. De online ervaring van mensen is belangrijk. Als jouw online branding aansluit bij de customer journey, dan kan je je branding succesvol noemen. Daarom vinden wij het belangrijk dat je online branding minstens zo goed is als je offline branding. Branding is een proces van bedenken en creëren. Er wordt nagedacht over de perceptie van het bedrijf, de producten of diensten. Maar ook over de customer journey, merkstrategie en je brandstory. Met effectieve branding onderscheiden bedrijven zich van concurrenten en bouw je een loyale klantenkring op.
Waarom is online branding belangrijk?
Werken aan de branding van jouw bedrijf is belangrijk voor je positionering in de markt. Een unieke en herkenbare identiteit van je merk heeft een bewezen impact op de bedrijfsresultaten en medewerkers.
Door jouw branding zorgvuldig op te bouwen met verhalen, marketingboodschappen en visuele middelen, heb je de mogelijkheid om de verwachtingen van jouw klanten vorm te geven. Wanneer je online branding tot in de puntjes uitgewerkt is, kan dit imago makkelijk worden doorgezet naar print of andere offline vormen van branding.
Hoe werken wij jouw branding uit?
Branding is weten wie je als organisatie bent, waar je voor staat en wat je wilt vertellen. Met branding vertel je wat je drijfveren zijn, je waarden en persoonlijke eigenschappen. Hiermee laat je je uniciteit zien door middel van goed doordachte en kenmerkende stijl. Deze stijl wordt doorgetrokken voor al je kanalen; e-mail, website, klantenservice etc. Makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe gaan we te werk bij Partout? Begin bij het begin:
Workshop: Bij het begin van een branding-traject gaan we op onderzoek uit. We gaan in contact met de doelgroep en de medewerkers van een organisatie. Dit doen we door middel van workshops. Vanuit deze workshops maken we een merkstrategie. Bij het maken van een merkstrategie helpt het om gebruik te maken van de Design Thinking-methode. Deze methode draagt o.a. bij aan het bedenken van innovatieve, creatieve oplossingen. De workshop doen we in de vorm van een Brand Sprint waardoor we in slechts 2 dagen tot resultaat komen.
Brandstory: Een belangrijk onderdeel van de merkstrategie is de brandstory, of wel merkverhaal, van de organisatie waarin we beschrijven wat je bent en hoe je communiceert naar de markt.
Nieuwe huisstijl: De brandstory vormt de basis voor een nieuwe huisstijl met bijpassend logo, kleuren, typografie en fotografie.
Testen: Het enige wat ons nog rest is testen of de huisstijl aanslaat bij de doelgroep. Dit noemen we ook wel 'stresstesten'. Daarbij zetten we de branding in op verschillende kanalen en testen we welke elementen van de nieuwe huisstijl aanslaan en welke niet.
Optimaliseren: Aan de hand van de stresstesten kunnen we de branding aanpassen indien dit nodig is. Is de branding een succes? Dan maken we een digitaal handboek voor de organisatie. In het handboek staat de branding beschreven en weergegeven zodat het bedrijf de branding op alle facetten van de organisatie kan toepassen. Consistentie is bij een nieuwe branding belangrijk.
Monitoren: Branding is nooit af. De digitale wereld blijft in beweging, dus er zijn altijd wel updates waar jouw branding aan moet voldoen. Wij blijven op de hoogte van veranderingen en bewaken jouw huisstijl.
Digital first
Wij werken digital first. Dit wil zeggen: eerst moet het online design staan als een huis en daarna mag deze branding offline doorgetrokken worden. Waarom? Digitaal kan je bijvoorbeeld direct testen of je design werkt. Daarnaast kan je iteratief werken en is het kostenefficiënter. Doordat we digitaal de branding uitwerken, kunnen we ook de input van marketingspecialisten meenemen in het design. Denk hierbij aan het aanhaken van een SEO-specialist om te zorgen dat je website beter vindbaar is in Google. Het opbouwen van een online branding vereist flexibiliteit. Je branding moet bijvoorbeeld op desktop werken, maar ook op een mobiele site en je social media kanalen.
Branding uitbesteden aan een branding bureau in Eindhoven
Tegenwoordig is een eerste indruk vaak online gemaakt. Daarom is het van belang dat jouw bedrijf een online aanwezigheid heeft waar je trots op bent. Maar waar beginnen we? First things first; we beginnen met het begrijpen van jou, je medewerkers en je bedrijf. Hoe doen we dit? Door middel van de Brand Sprint. We maken samen beslissingen. We combineren alle informatie vervolgens in een duidelijk verhaal, doorvertaald in een ijzersterk visueel design.
Wij werken transparant, dat houdt in dat je op de hoogte bent van het proces en de veranderingen. Ons team van designers, developers en marketeers helpen je bij dit proces. Zo heb je aan het eind van de rit een brand identiteit waar je u tegen zegt. Zowel online als offline.
Interesse in jouw branding uit te besteden of kom je graag nog even vrijblijvend in contact met Partout? Neem dan contact met ons op.
Wij zijn Partout
Wij zijn een B2B-marketing bureau in Eindhoven. Wij zorgen dat B2B-bedrijven op de shortlist komen van hun ideale klanten, juist bij complexe aankoopprocessen waar anderen vastlopen. We combineren branding en demand generation zodat je een veel gevraagd merk wordt. In plaats van alleen leads najagen, bouwen we een merk dat wordt gezien, vertrouwd en gekozen.
