Dinsdag 31 oktober vond de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards plaats in B. Amsterdam en wij waren erbij! Onze succesvolle campagne CBR Rijbewijsstruggles, een samenwerking van partner Jong & Je Wil Wat en het CBR, was genomineerd in de Categorie 'Campagne'. En wat denk je? We hadden prijs!
De Grand Prix Content Marketing Awards is een jaarlijks evenement georganiseerd door Marketing Tribune (BBP Media) en het Genootschap van Contentstrategen. Deze awards erkennen de meest succesvolle contentstrategieën. De lette jury specifiek op of vooraf goed nagedacht was over de doelstellingen, doelgroep, kanaalstrategie, meetbaarheid en of er genoeg flexibiliteit was om tussentijds bij te kunnen sturen.
Bronzen Award
Uiteindelijk zijn we door de jury beloond met een bronzen award voor onze campagne 'Rijbewijsstruggles' voor CBR. Het is opnieuw een erkenning van ons werk waar we enorm trots op zijn. In het jury rapport stond:
“Het team heeft zich eerst heel goed verdiept in de doelgroep en de opdrachtgever meegenomen in een scherpere focus op de jongerendoelgroep. Dat heeft zich uitbetaald in een prachtige campagne. Er is een duidelijke keuze gemaakt in thema en daaraan is vastgehouden - de kracht van de herhaling. En dan toch de flexibiliteit houden om tussendoor bij te sturen en meer focus te leggen op een andere doelgroep, namelijk de ouders. Dan kun je een campagne geslaagd noemen."
CBR
CBR, het Centraal Bureau Rijvaardigheid, is een bekende organisatie in Nederland en een klant waarmee we al vele jaren samenwerken. Het centrale vraagstuk van de 'Rijbewijsstruggles'-campagne was gericht op het effectief begeleiden van jongeren digitaal, zodat ze de juiste rijschool kiezen en sneller hun rijbewijs behalen.
In samenwerking met onze partner, jongerenexpert Jong & Je Wil Wat, zijn we in gesprek gegaan met jongeren om hun behoeften en uitdagingen bij het behalen van hun rijbewijs te begrijpen. We hebben 16 relevante tips ontwikkeld, prachtige designs gemaakt en zorgvuldig de kanalen gekozen waarop we gingen adverteren.
De jaarlijks terugkerende campagne was een succes, en voor meer details kun je onze case hierover lezen.
Jongerenmarketing
Met meer dan 10 jaar expertise in jongerenmarketing bij Partout is deze award opnieuw een mooie erkenning voor ons dagelijkse werk. Als je meer wilt weten, neem dan gerust contact met ons op.