Case Autodrop

Altijd weer die Autodrop! Prijswinnende social content om je vingers bij af te likken.

Fanbase groei

Een van de belangrijkste doelen van Autodrop was het bouwen aan de fanbase van Autodrop op Facebook en het bereik vergroten. Zo realiseerde we in het eerste jaar tijd een groei naar 10.000 volgers op Facebook. En dit aantal groeide jaar na jaar door. En dat met beperkte inzet van mediabudget. Er zijn dus geen fans ‘gekocht’, maar de groei is grotendeels organisch ontstaan. De groei kwam vooral tot stand door middel van diverse (winactie)campagnes, testercampagnes en aansprekende content. Het bereik van Autodrop is geleidelijk verschoven van Facebook naar Instagram, waar ze ook goed presteren.

Van Fans naar ambassadeurs

Veel volgers op social media was natuurlijk niet het belangrijkste doel van Autodrop, maar een relatie opbouwen met deze fans wel. Het gesprek aangaan met fans, luisteren, goede webcare en bouwen aan echte merkambassadeurs. De webcare doet Autodrop zelf en dat doen ze goed! Om een band op te bouwen met fans plaatsten we regelmatig sneak preview testercampagnes. Fans kunnen zich bijvoorbeeld inschrijven voor het testen van een nieuw product en hun mening geven. Naar deze input wordt goed geluisterd en meegenomen in productontwikkeling.

Een greep uit de Autodrop timeline van de afgelopen jaren:

- Nederlanders maken graag een praatje en als ze niet weten waarover, dan beginnen ze over het weer. Daar valt namelijk altijd wel iets over te zeggen. Hier speelden wij op in met ‘herkenbare’ situaties.

- Om fans te belonen werden ook winacties ingezet. Dit blijven natuurlijk één van de meest succesvolle posts met de meeste interactie. Want wie wil nou niet zo’n overheerlijk Autodroppakket winnen? Belangrijk voor een winactie is dat de actie bij een merk past. Het zou toch gek zijn als Autodrop ineens iPads weg gaat geven. Dit trekt ‘verkeerde fans’, die niet fan zijn van Autodrop, maar alleen meedoen voor de prijs die ze kunnen winnen.

- Tot slot willen we fans ook entertainen en engagement aangaan. Dit doen we door middel van spelletjes of quizjes. We hebben gemerkt dat dit soort interactieve content goed aanslaat bij de fan database op de socials van Autodrop. Deze fanbase is betrokken, wat regelmatig resulteert in een hoog engagement. De oplossing van een puzzel is ook niet altijd een antwoord dat op de post vermeld staat, maar bijvoorbeeld: “Antwoord E, ik heb alle autodropjes opgegeten!”. Je merkt dat de fans échte ambassadeurs zijn die enthousiast zijn over de verschillende snoepjes van het merk.

Benieuwd of we voor jouw merk ook creatieve campagnes en toffe posts kunnen maken die bijdragen aan je marketingdoelstelling(en)? Wij laten ons graag uitdagen en verrassen je graag met een passende creatie!

Klaar voor een open gesprek?

Plan een gratis afspraak

Neem contact op

Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.

Kom op bezoek in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

we open digital