Het project met Xelvin begon met een Design Sprint. Dit is een interactieve werksessie waarbij we samen inzichten en inspiratie verzamelen. Met die inzichten bedenken en creëren we vervolgens concepten. We kiezen uiteindelijk één concept uit en die vormen we om tot een prototype dat gelijkt wordt getest bij de doelgroep. Zo kan je gelijk valideren of je idee werkt. Bij Xelvin was er al een idee, maar wisten ze nog niet goed hoe ze het concept verder uit moesten werken. Tijdens de Design Sprint haakte verschillende experts binnen Xelvin aan om in een week gefaciliteerd inzichten te verzamelen, concepten te bedenken en deze te testen bij de eindgebruiker.
Door vanaf het begin van de Sprint gebruikers te interviewen, kwamen al snel belangrijke valkuilen aan bod. Wanneer de problemen duidelijk zijn is het niet moeilijk om creatieve oplossingen hiervoor te bedenken. De Design Sprint bevorderen het enthousiasme van de deelnemers van Xelvin. Dit resulteerde in vruchtbare, inspirerende dagen die bevorderlijk waren voor het teamgevoel binnen het project. Dit zag je ook terug in het eindresultaat; een slim concept dat gedragen werd door iedereen.
Na de ontwikkeling van het concept tijdens de Design Sprint, was het aan onze developers en designers om de vertaalslag te maken. Van concept, naar volledige website. Voor het maken van de website is gebruik gemaakt van wireframes. Dit heeft onze voorkeur omdat we klanten tijdens het maakproces een kijkje achter de schermen geven. Met wireframes kunnen we tijdens het maken van de website aan de klant laten zien hoe de website werkt en hoe gebruikers door de website bewegen. Bij Partout werken we graag open en transparant. Daarbij werken wij liever samen, dan volledig alleen. Input vanuit de klant is dan ook altijd welkom.
Lees onze expertisepagina als je meer wilt weten over website development.
Vervolgens hebben we de huisstijl ontwikkeld aan de hand van de huidige website van Xelvin én de input uit de Design Sprint. Door het gebruik van een speciaal gemaakt kleurenpalet, typografie en vormentaal kreeg Mundialz de uitstraling die iedereen voor ogen had. Als kers op de taart is er een promotievideo gemaakt die het verhaal van Mundialz vertelt.
Een van de belangrijkste motoren achter het concept van Mundialz is de leadgeneratie machine. Om het platform optimaal tot zijn recht te laten komen is het van belang dat de website op SEO-gebied perfect functioneert. Het is dan ook belangrijk dat designers en marketeers goed samenwerken. Door samen te werken aan de paginastructuren en menu navigatie voor beiden ontwerpen, zijn we er in geslaagd om een makkelijk menu te ontwerpen voor gebruikers. Daarnaast is er alle mogelijkheid om contentpagina's op allerlei thema's te maken. Makkelijk bereikbaar voor Google én voor de gebruikers van de website.
Een van de Unique Selling Points van Mundialz is dat ze internationale talenten helpen aan een baan. Daarbij is het belangrijk voor Mundialz dat ze binnen een korte tijd persoonlijk contact opnemen met klanten. Bij het maken van de website is daarom de focus gelegd op het zo makkelijk mogelijk maken voor sollicitanten om in contact te komen met Mundialz. De sollicitanten krijgen aan de hand van hun gegevens relevante vacatures en informatie te zien. Door daarbij CTA’s op het juiste moment op de website te plaatsen, wordt de klantreis voor sollicitanten nog aantrekkelijker gemaakt.
De doelstelling voor Mundialz hebben we niet binnen de ingeschatte 6 maanden behaald, maar binnen 1 maand! Achterover leunen was geen optie, een nieuw doel neerzetten wel! 1500 leads en 7 daadwerkelijke plaatsingen… Done!
Aantal leads binnen 1 maand
Het unieke aan het concept van Mundialz is dat het bedrijf een platform wilt zijn waarin er een internationale community wordt opgebouwd. Daarbij is Mundialz de naam van het platform, maar ook van de community. Deze community helpt vervolgens anderen met kennis over een bedrijf, wetgeving en de cultuur van een nieuw land. Zo wordt er via het platform geregeld dat sollicitanten in contact kunnen komen met het andere internationale voorgangers. Die kunnen dan hun ongezouten mening geven over hun ervaring of helpen bij het maken van bijvoorbeeld een CV. De meerwaarde van deze Mundialz community is visueel weergeven in de door ons ontwikkelde video.
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn