Hoe wij scale-up Protix helpen de wereld te veranderen met een sterke online presence

Uitdaging

Nu Protix is gegroeid naar scale-up, is een groeiende internationale zichtbaarheid nodig. Hier worden al stappen in gemaakt middels een samenwerking met het Amerikaanse Tyson Foods. Met een nieuwe merk identiteit is Protix klaar om zich neer te bewijzen als een gevestigde naam binnen de voedselindustrie. Daar hoort natuurlijk ook een website bij die die juiste digitale merkervaring toont.  

Een website die hen positioneert als autoriteit binnen de circulaire economie en de voordelen van hun aanpak helder overbrengt. Deze website moet de verschillende doelgroepen op de juiste manier aanspreken. Dit zijn niet alleen klanten, maar ook stakeholders zoals de pers en wetenschappers. Naast deze segmentatie en positionering, is er vraag voor een duidelijke structuur en aantrekkelijke uitstraling, een technisch goede site, een koppeling met Protix’s CRM systeem en een optimale basis voor SEO. 

Onze aanpak

Om Protix optimaal te ondersteunen in hun fase als scale-up is er een strategie ontwikkeld waarin praktische informatie, inspirerende verhalen en thought leadership centraal staan. 

1. Strategische fase
  • Middels meerdere workshops zijn alle stakeholders van de verschillende doelgroepen geinterviewd. Op basis van inzichten uit deze workshops zijn een concepten ontwikkeld waarin alle doelgroepen op de beste manier bediend kunnen worden.  
  • De focus lag op praktische informatie, inspirerende verhalen en inzichtelijke content die Protix als thought leader positioneert. 
  • Tenslotte zijn er concepten bedacht om het verhaal en ambitie van Protix over te brengen die net zo innovatief zijn als Protix zelf. 
2. Website-ontwerp en -ontwikkeling
  • We ontwikkelden een headless website op basis van Storyblok, waarmee Protix eenvoudig visueel prikkelende pagina’s kan bouwen.  
  • De site is gekoppeld aan het CRM-systeem van Protix voor naadloze dataverzameling. 
3. Continue optimalisatie
  • Middels een roadmap optimaliseren we de website continu om steeds beter in te spelen op de behoeften van de verschillende doelgroepen. 

Resultaten

Sterke herpositionering

Protix is neergezet om door te groeien naar een gevestigde en toonaangevende naam binnen hun sector.  

Positieve livegang

Een livegang is vaak stressvol voor klanten. Doordat we alles goed doortesten hebben we ervoor gezorgd dat de livegang zonder problemen is verlopen. Protix is nu klaar om door te groeien.  

Doelgerichte content

De site combineert praktische informatie, inspirerende content en thought leadership, waardoor het platform aantrekkelijk is voor klanten en partners. 

Herken je deze uitdagingen?

Wil jij dé gevestigde naam worden met jouw organisatie? Bij Partout ontwikkelen we digitale oplossingen die jouw ambities ondersteunen en klaar zijn voor de toekomst. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek en ontdek hoe wij samen jouw merk sterker maken. 

Jurian Rokven Design Lead
Jurian Rokven

Klaar voor een open gesprek?

Plan een gratis afspraak

Neem contact op

Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.

Kom op bezoek in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

we open digital