‘Resultaat begint bij het delen van kennis’. Dit is het motto van REEF, een detacheerder-partij uit Eindhoven die medewerkers werven op projectbasis. Dit motto past goed bij het Open Digital-motto van Partout. Op een transparante manier samenwerken en kennis uitdelen; daar worden wij blij van. En REEF ook!
REEF wil een website die écht iets toevoegt aan hun werk als detacheerders. Talent vinden is hun business en een goede website is het ideale hulpmiddel om de juiste leads te vinden. Daarbij is het belangrijk dat de website er esthetisch aantrekkelijk uitziet en snel functioneert. Dus geen lange laadtijden, maar een website die staat als een huis. Daarbij is er een flexibel open source Typo3 geïntegreerd in de website. Typo3 draagt bij aan de doelstellingen van REEF, namelijk; een CMS dat makkelijk in gebruik is en daarnaast bijdraagt aan groei en ontwikkeling van REEF in de toekomst.
De creative director van REEF had een nieuwe branding ontwikkeld. Aan ons de taak om deze nieuwe uitstraling te vertalen naar een digitale ervaring. Zoals eerder gezegd zijn ze bij REEF van mening dat resultaat begint bij het delen van kennis en dit motto moest ook terugkomen op de nieuwe website. We hebben de website dan ook bomvol gestopt met functionaliteiten die bijdragen aan de merkbeleving.
We hebben een nieuwe website gemaakt die helemaal aangepast is aan de wensen van de doelgroep van REEF. Bij de nieuwe website is er een API-koppeling gemaakt met Bullhorn Connexys, dit is een ATS-laag die ontwikkeld is rond Salesforce CRM. De API-koppeling zorgt ervoor dat de hele workflow tussen de website en het ATS-systeem van REEF wordt geautomatiseerd. Om een voorbeeld te geven; de Salesforce koppeling zorgt er o.a. voor dat de vacatures die in Connexys aangemaakt worden, automatisch doorgezet worden naar de REEF-website. De sollicitaties die voortkomen uit de vacatures, worden vervolgens direct ingeladen in het Connexys/Salesforce CRM-systeem van REEF. Daarnaast is er een koppeling met Salesforce Marketing Cloud. Deze koppeling maakt het mogelijk dat ook mensen die niet direct solliciteren als mogelijke leads gekwalificeerd worden. Op die manier kunnen we het gedrag van deze potentiële leads bijhouden en leren van de kennis die vergaren op basis van hun gedragingen op de website.
Dit project is een continu traject. Dit betekent dat we gaandeweg optimalisaties doorvoeren en leren van de inzichten die we krijgen uit optimalisaties. En met de nieuwe learnings kunnen we weer optimaliseren. Succes meten we aan de hand van de sollicitaties die binnenkomen na het doorvoeren van een wijziging, proberen we tot een optimale sollicitatie-funnel op de website te komen die laagdrempelig, helder en doelgericht is.
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn