We hebben gekozen voor een campagne met 6 verschillende invalshoeken. Zo is er variatie in beeld (en krijgt de doelgroep niet steeds dezelfde campagne te zien) en vergroten we de kans dat verschillende jongeren aan gaan op de verschillende soorten onderwerpen die voorbij komen in het materiaal. De onderwerpen die we aanstippen in het advertentiemateriaal zijn:
Een belangrijk onderdeel van deze campagne is de validatie bij de doelgroep. Met een jongerenpanel zijn er workshops gedaan om continu de onderwerpen, de boodschap en het design te ondervragen. Zo hebben we doelgroep betrokken, begrepen en daardoor goed kunnen bereiken met een boodschap die aanslaat.
Door niet te werken met één grote boodschap, maar juist veel verschillende content te creëren, hebben we veel verschillende jongeren herkenbare situaties kunnen bieden. Hierbij hebben we de stijlen van de verschillende social media kanalen omarmd en gecombineerd met de huisstijl van De Kindertelefoon om eigentijdse content te maken. Die eigentijdse content draagt bij aan de herkenbaar van De Kindertelefoon bij de doelgroep. En juist die herkenbaarheid creëren bij de doelgroep is voor De Kindertelefoon erg belangrijk.
De campagne sloeg erg goed aan bij de doelgroep. De thematiek zorgde voor veel herkenning. Het is wél de kunst om de juiste toon en vorm te vinden om hen te bereiken en te (blijven) boeien. Uit de cijfers blijkt dat dat is gelukt! In de categorie ‘Campaign’ is de campagne bekroond met een Gouden Dutch Interactive Award 2023 . Een hele mooie bekroning op ons werk waar we uiteraard supertrots op zijn.
Jongeren bereikt op Instagram
Jongeren bereikt op Snapchat
Jongeren bereikt op TikTok
Views
Kliks onderweg naar een goed gesprek
Thruplays (1.44% heeft video's met aandacht bekeken)
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn