LinkedIn is het grootste online sociale netwerk voor zakelijke doeleinden. Het is bedoeld om te netwerken en maakt het eenvoudig om potentiële klanten en netwerken te vinden.
LinkedIn is op dit moment het grootste online sociale netwerk voor zakelijke doeleinden. Het is bedoeld om te netwerken en maakt het eenvoudig om potentiële klanten en netwerken te vinden. LinkedIn dient als een soort online visitekaartje te functioneren en daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat jouw online visitekaartje datgene uitstraalt wat je met je bedrijf of merk wilt uitstralen.
LinkedIn is het populairste sociale medium om een professioneel netwerk op te bouwen en in stand te houden. Wereldwijd heeft het meer dan 738 miljoen gebruikers. Wat betreft adverteren is het dus het ideale platform voor business-to-business. Maar hoe pak je dat adverteren nu precies aan? Het vergt immers vrij specifieke kennis. Wil je LinkedIn adverteren uitbesteden? Hier kan Partout je bij helpen.
Bij het adverteren op LinkedIn komt waarschijnlijk meer kijken dan je denkt. Zo dien je eerst een bedrijfspagina op te stellen. Hier wordt vervolgens je advertentieaccount aan gekoppeld. Pas dan kun je je gaan focussen op LinkedIn marketing, hieronder vallen de volgende punten:
LinkedIn marketing brengt vele voordelen met zich mee, door LinkedIn marketing krijg je:
Als je LinkedIn in wilt zetten binnen jouw social media marketing strategie, heeft het wel een aandachtspunt. Het heeft namelijk relatief weinig interactie in vergelijking met andere social media kanalen.
Als je als bedrijf LinkedIn marketing in gaat zetten, is het belangrijk dat je een bedrijfspagina aanmaakt op LinkedIn. Deze bedrijfspagina moet een volledig profiel zijn met relevante informatie en een mooi design hebben. Zorg voor een profielfoto, header afbeelding en omschrijving van je bedrijf. Indien het relevant is voor jou, kun je ook een vacaturepagina toevoegen.
Als je je LinkedIn bedrijfspagina op orde hebt, is het belangrijk dat je relevante updates gaat delen. Zorg ook dat je vanuit je website of e-mailnieuwsbrief linkt naar jouw bedrijfspagina op LinkedIn zodat je doelgroep en klanten weten dat je actief bent op LinkedIn.
Adverteren op LinkedIn, wat houdt dat in? Als je op LinkedIn wilt gaan adverteren zijn er twee keuzes, namelijk sponsored updates en text ads. Wanneer je besluit om te adverteren op LinkedIn zijn er verschillende targetting opties beschikbaar. Voorbeelden zijn: geografische gegevens, bedrijven, industrieën, functies, leeftijd, geslacht, etc. Je ziet dat de opties veel meer gericht zijn op professionele doelgroep opties. Wil je aan de slag met Instagram marketing voor jouw bedrijf of merk? Wij bieden verschillende social media trainingen zoals een LinkedIn training. Daarnaast bloggen we ook regelmatig over dit onderwerp, bekijk bijvoorbeeld eens ons blog over het LinkedIn algoritme. Wil je het liefst in teamsverband aan jouw LinkedIn marketing werken, dan helpen wij je graag bij je strategie en content creatie. Geinteresseerd geraakt in onze LinkedIn marketing dienst? Kom dan vrijblijvend in contact met Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, en wij helpen je graag verder.
Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken?
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn