WhatsApp is het grootste messenger kanaal in Nederland en kan bijvoorbeeld worden ingezet als klantenservice kanaal.
Met bijna 12 miljoen gebruikers in Nederland is WhatsApp een interessant kanaal om in te zetten voor marketing. Er zijn diverse manieren waarop je WhatsApp voor bedrijven in kunt zetten. Een voorbeeld hiervan is het gebruiken van WhatsApp als klantenservice.
Over WhatsApp:
De klantenservice van een bedrijf moet er voor haar klanten zijn. Dit betekent dat ze bereikbaar moeten zijn voor meer informatie, vragen of klachten en op momenten en plekken waar de klant is of waar de klant het bedrijf nodig heeft. Dit betekent alleen niet dat je als bedrijf 24/7 over alle kanalen bereikbaar moet zijn. Het betekent wel dat het interessant kan zijn om als bedrijf, naast een contactformulier, telefoonnummer en informatie e-mailadres, ook andere kanalen te onderzoeken. Zo worden diverse social media kanalen als Facebook en Twitter vaak ingezet voor webcare. Ook WhatsApp maakt een opmars bij bedrijven die klantenservice via WhatsApp willen faciliteren. Zo kan je bijvoorbeeld via WhatsApp schade melden bij Ditzo en biedt KLM tijdens grote storingen een WhatsApp-dienst aan waarmee gedupeerden vluchten omgeboekt kunnen worden. Echter dient er wel rekening te worden gehouden met het volgende: denk na wat voor informatie je deelt via WhatsApp en ga zorgvuldig met persoonsgegevens en gevoelige informatie om.
Een andere manier om WhatsApp marketing in te zetten als bedrijf, is door een verzendlijst aan te maken. Op deze lijst kunnen maximaal 250 personen staan. Op deze manier kun je 250 mensen tegelijkertijd hetzelfde bericht sturen, zonder dat ze allemaal in 1 groep met elkaar zitten.
Door het maken van verzendlijsten krijgt iedereen een persoonlijk berichtje vanuit het merk. Dit kan bijvoorbeeld heel interessant zijn wanneer je een belangrijke mededeling of aanbieding hebt, een nieuwtje wilt delen (breaking news) of wanneer je mensen wilt informeren over bijvoorbeeld een event waar ze aan deel kunnen nemen. Het kan ook handig zijn bij het versturen van een alert.
Tot slot willen we nog graag wat tips met je delen over het inzetten van WhatsApp marketing.
Benieuwd of WhatsApp een geschikt kanaal is en hoe je dit kan inzetten? Neem vrijblijvend contact op. Wij kunnen je ook laten zien welke tools handig zijn bij WhatsApp marketing en hoe je dit precies kunt inzetten. Kom dan vrijblijvend in contact met Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, en wij helpen je graag verder.
Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken?
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn