Blog

Contentkalender Excel template

Kristianne thumbnail

Kristianne Lie Kwie

Operationeel manager

Publicatie

1 juli 2025

Leestijd

4 min leestijd

Bereik jouw doelgroep op het juiste moment, met relevante content. 

Gratis contentkalender 2025 Excel template!

Effectieve content marketing start met een duidelijke contentstrategie. Welke content ga je plaatsen, op welk moment en voor welke doelgroep? Met een contentkalender maak je een duidelijke structuur in je contentplanning. Zo raak je nooit meer het overzicht kwijt en ontwikkel je een jaar lang relevante content! 

Download hier direct jouw contentkalender 2025 (Excel)! (Let op, download wordt direct gestart). 

Onze expert zegt:

Kristianne, Sr. Content Marketeer 

  • meer structuur in je content planning 
  • de juiste content op het juiste moment 
  • een jaar lang relevante content voor je doelgroep 

Wat vind je terug in het contentkalender Excel template?

We hebben het contentkalender template alvast voor je gestructureerd, zodat je direct met je Excel template aan de slag kunt! 

Jaaroverzicht

In het jaaroverzicht geef je per dag aan wat je wil delen, op welk kanaal. Het type content hebben we voor je ingedeeld volgens het Hero-Hub-Hygiene (3H) model. Ken je dat model nog niet? Lees er dan meer over op onze website of neem contact met ons op om er samen eens over te sparren. 

Vul het jaaroverzicht zo volledig mogelijk in. Zo kun je vooraf al bepalen via welk kanaal je bepaalde (typen) content gaat delen. Formuleer ook alvast de doelgroep en het doel van je content, zodat je dit altijd scherp op je netvlies houdt. Zo weet je zeker dat je met het hele team dezelfde kant op gaat! 

We hebben alvast een aantal speciale datums voor je ingevuld zodat je er op kunt inhaken. Vul ze vooral aan met andere dagen die in jouw branche relevant zijn. 

Kanalen

Om de juiste verantwoordelijken te kunnen koppelen, hebben we per kanaal een tabblad voor je aangemaakt. Hier kun je invullen wie er verantwoordelijk is, wát diegene moet doen voor welke datum. Zo kun je gemakkelijk met het hele team samenwerken in het contentkalender Excel template. 

Wat is een contentkalender?

Een contentkalender is een gestructureerd jaaroverzicht van alle content die je gaat ontwikkelen en uitsturen naar je doelgroep. Het geeft structuur aan je contentplanning, omdat je precies ziet op welk moment en via welke kanalen je de content gaat delen. 

Naast een jaarkalender kun je ook aparte contentkalenders maken op kwartaal- of zelfs maandniveau. Op die manier kun je de planning voor contentcreatie voor die periode intern regelen tussen verschillende personen en disciplines. Ons contentkalender Excel template is een handig hulpmiddel om je on- en offline kanalen aan elkaar te verbinden. Een 360 graden view van je activiteiten. Zo zorg je er voor dat content elkaar versterkt. 

Contentkalender Excel template

Om jou op weg te helpen met de contentplanning voor 2025 hebben we een contentkalender template in Excel (Let op, download wordt direct gestart) gemaakt, die je gratis kunt downloaden. Deze contentkalender template kun je gemakkelijk aanpassen voor jouw merk en jouw situatie. Download het Excel contentkalender template en geef direct meer structuur aan jouw contentstrategie. 

Vind je het lastig om het contentkalender Excel template in te vullen? Neem dan gerust contact met ons op om eens te sparren met onze contentspecialisten. We helpen je graag verder! 

Samen jouw contentkalender maken?

Als je direct aan de slag wilt met een contentkalender voor jouw merk kunnen we je ook ondersteunen met een contentscrum. Een contentscrum is een creatieve brainstormsessie waarbij we direct jouw contentkalender 2025 compleet maken, met relevante contentideeën voor alle kanalen én een werkende contentkalender in Excel. 

Na het maken van de contentkalender kun je zelf aan de slag met de contentcreatie, of je kunt dit uitbesteden aan onze contentspecialisten. 

Wij zijn Partout

Wij zijn een B2B-marketing bureau in Eindhoven. Wij zorgen dat B2B-bedrijven op de shortlist komen van hun ideale klanten, juist bij complexe aankoopprocessen waar anderen vastlopen. We combineren branding en demand generation zodat je een veel gevraagd merk wordt. In plaats van alleen leads najagen, bouwen we een merk dat wordt gezien, vertrouwd en gekozen.

Larsen en Evie aan het brainstormen 3