Data is niet meer weg te denken uit ons leven. De analyse van data vormt dan ook de basis van al onze strategieën, concepten en producties. Inzichten zorgen voor beslissingen gebaseerd op feiten.
Data is het nieuwe goud. Merken, grote bedrijven en middelgrote organisaties worden zich steeds bewuster van het feit dat online data belangrijke inzichten biedt voor elke online strategie en campagne. Toch maken veel organisaties nog niet op effectieve wijze gebruik van data-analyse of wordt dit nog niet op de juiste waarde geschat.
Wil je weten hoe data-analyse jouw startpunt voor een effectieve online strategie kan zijn? De data-experts van Partout voorzien je graag van advies!
Een van de grootste voordelen van online marketing is dat vrijwel al het bezoekersgedrag en alle resultaten kunnen worden gemeten en geanalyseerd. Voor onze opdrachtgevers verzamelen we de volgende data:
Deze grote hoeveelheid data geeft veel waardevolle inzichten, maar alleen als de data op waarde wordt geschat en op de juiste manier wordt geïnterpreteerd. Belangrijk is om je af te vragen in welke context de data moet worden gelezen, welke data waardevol zijn om met elkaar te vergelijken en wat het doel is van de data-analyse.
Wij gebruiken data-analyse als basis voor het opbouwen van relaties met de doelgroep. Bij het uitstippelen van elke online strategie vormt uitgebreide data-analyse het startpunt. Statistieken liegen niet en zorgen voor weloverwogen strategische keuzes. Daarom geloven we heilig in het principe van data driven marketing.
Data driven marketing is het opzetten van een online marketing strategie of campagne op basis van vooraf verzamelde insights uit data-analyses. Door gebruik te maken van data driven marketing geven we de doelgroep van elke opdrachtgever de volgende signalen:
Als eerste brengen we voor elke opdrachtgever in kaart waar de doelgroep naar zoekt en via welke kanalen. Wat zijn de zoekwoorden die zij gebruiken in Google? Welke specifieke vragen heeft de doelgroep rondom het product of de dienst? En van welke online marketing kanalen maken zij gebruik?
Door de gewenste kanalen te gebruiken en onze content aan te passen aan het zoekgedrag van je doelgroep zorgen we dat je vindbaar en zichtbaar bent wanneer potentiële bezoekers jou zoeken!
Door de webstatistieken en resultaten van campagnes te analyseren, weten we welke content zorgt voor veel bezoekers en conversie. Met andere woorden: we weten wat de doelgroep wil en we kunnen hier op strategische wijze op inspelen. Door de doelgroep op persoonlijke wijze aangepaste content aan te bieden, bijvoorbeeld door middel van marketing automation, binden en inspireren we de doelgroep. Geïnteresseerd geraakt in onze data-analyse dienst? Kom dan vrijblijvend in contact met de data-analisten van Partout en wij helpen je graag verder!
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn