Pinterest is het perfecte kanaal om visuele content te delen. Het is belangrijk om te inspireren. Daarnaast zorgt het voor traffic naar je website.
Pinterest is een populair kanaal om inspiratie op te doen en het gebruik hiervan blijft groeien. Daarnaast speelt visuele content een steeds grotere rol binnen social media marketing. Pinterest is hiervoor een uitstekend kanaal omdat het puur gericht is op visuele content.
Met Pinterest kun je het idee achter het merk of de organisatie weergeven door middel van moodboards. Het kan helpen bij het creëren/uitbeelden van je imago. Pinterest is niet het beste kanaal voor interactie, maar leent zich uitstekend voor productpromotie of het vertellen van het verhaal van je merk of product. Daarnaast kun je iedere pin voorzien van een link naar je website, waardoor je veel traffic naar je website kunt genereren. Ook tijdens campagnes kun je Pinterest inzetten door bijvoorbeeld een bord te koppelen aan je campagne.
Ziet jouw Pinterest Business hub er na lange tijd ook nog steeds zo uit als hieronder? Besteed dan je Pinterest marketing strategie uit aan Partout, wij helpen je graag jouw Pinterest profiel (nog) zichtbaar(der) te maken.
Pinterest kent vele voordelen. Zo is het organisch bereik enorm, is de houdbaarheid van een pin heel erg lang ten opzichte van andere social media platformen en is er weinig concurrentie. Zowel op het platform zelf als op het advertentie platform. Hierdoor kun je voor heel weinig geld veel mensen uit je doelgroep bereiken.
Als je Pinterest in wilt zetten binnen jouw social media marketing strategie, heeft het wel een aandachtspunt. Het is namelijk puur visueel ingesteld. Houd hier daarom rekening mee en zorg voor mooie visuele content.
Binnen Pinterest is het mogelijk je strategie focussen op een duurzame bron van bezoekers realiseren, dit noemen we ook wel SEO voor Pinterest. Daarnaast is het ook mogelijk om op Pinterest te adverteren. Het dagelijks gebruik van Pinterest is in het afgelopen jaar met 18 procent gestegen. Zeker de moeite waard om dit nieuwe advertentiekanaal te onderzoeken. De eerste campagnes laten al mooie resultaten zien.
De kosten voor een advertentie liggen verrassend lager dan op Facebook en Instagram. De CPC, ofwel kosten per klik, ligt meer dan 90% lager. Wel is het de vraag of traffic even kwalitatief is. Dit kan onder andere gemeten worden door de time on site en het aantal conversies op de website. Onderscheidend op dit nieuwe social advertising kanaal is dat je kunt targeten op basis van keywords. Zo is het o.a. mogelijk om bepaalde zoekwoorden uit te sluiten en verschillende combinaties te maken. Ook is het mogelijk om met gesponsorde app-pins een app te downloaden, zonder Pinterest te verlaten.
Wil je meer weten over Pinterest marketing en hoe je dit kan inzetten voor jouw bedrijf? Wij kunnen je helpen met het opstellen van een Pinterest marketingplan. Daarnaast kunnen wij je helpen met de content die je kunt pinnen en repinnen en zorgen wij ervoor dat jouw Pinterest pagina er aantrekkelijk uitziet! Geinteresseerd geraakt in onze Pinterest marketing dienst? Kom dan vrijblijvend in contact met Partout, hét online marketing bureau in Eindhoven, en wij helpen je graag verder.
Lees hier meer informatie over Pinterest marketing.
Pinterest is een zoekmachine maar ook een social-media platform dat voornamelijk visueel gericht is en wordt gebruikt om ideeën op te doen en moodboards te maken. Je kan op Pinterest ook mensen volgen en mensen kunnen jou ook volgen. Als jij een pin plaatst kunnen deze anderen dat ook zien. Je kan ook afgeschermde borden aanmaken, die zijn voor jezelf bedoeld ter inspiratie, maar je wilt niet dat anderen dat zien, bijv. de inspiratie voor een nieuwe keuken.
Mensen gebruiken Pinterest om nieuwe dingen te ontdekken en om geïnspireerd te raken. Met Pinterest kun je je eigen curator zijn. Pinterest helpt je om spannende nieuwe producten, merken en ideeën te vinden. Deze ideeën kun je vervolgens bij elkaar brengen op een moodboard, waarna je na verloop van tijd verschillend moodboards hebt met daarin visuele content die jou aanspreekt omtrent dit onderwerp.
Met Pinterest kun je het idee achter het merk of de organisatie weergeven door middel van moodboards. Het kan helpen bij het creëren/uitbeelden van je imago. Pinterest is niet het beste kanaal voor interactie, maar leent zich uitstekend voor productpromotie of het vertellen van het verhaal van je merk of product. Daarnaast kun je iedere pin voorzien van een link naar je website, waardoor je veel traffic naar je website kunt genereren. Ook tijdens campagnes kun je Pinterest inzetten door bijvoorbeeld een bord te koppelen aan je campagne.
Pinterest kent vele voordelen. Zo is het organisch bereik enorm, is de houdbaarheid van een pin heel erg lang ten opzichte van andere social media platformen en is er weinig concurrentie. Zowel op het platform zelf als op het advertentie platform. Hierdoor kun je voor heel weinig geld veel mensen uit je doelgroep bereiken.
Als je Pinterest in wilt zetten binnen jouw social media marketing strategie, heeft het wel een aandachtspunt. Het is namelijk puur visueel ingesteld. Houd hier daarom rekening mee en zorg voor mooie visuele content.
Wanneer je de visuele content op Pinterest vastpint, sla je deze op in jouw moodboard.
Naast het pinnen van eigen content is het ook belangrijk om content van derden en content die (in)direct met het merk te maken heeft te pinnen op jouw Pinterest pagina. Maak een goede balans tussen ‘eigen’ pins en pins van derden (repins).
Verder is het belangrijk om je Pinterestaccount onder de aandacht te brengen. Hiervoor kan er gebruikgemaakt worden van andere kanalen: denk hierbij aan de website, een e-mailnieuwsbrief, Twitter, Instagram en Facebook. Daarnaast is het aan te raden om een pin it button te installeren op je website. Hiermee maak je het namelijk voor de bezoeker nog makkelijker om vanaf jouw website een afbeelding te pinnen.
Uitgebreide pins, oftewel rich pins, zijn pins waar extra informatie bij wordt getoond. Heb je bijvoorbeeld een website waar je recepten op deelt, dan is het gebruik van rich pins aan te raden. Receptpins bevatten ingrediënten, kooktijden en serveertips zodat de Pinterest-koks die meteen trek krijgen de ingrediënten op het boodschappenlijstje kunnen schrijven. Deze informatie kan worden opgehaald van de website. In totaal zijn er zes soorten rich pins. Naast recepten heb je ook rich pins voor apps, films, artikelen, producten en locaties.
Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken?
Klaar voor een open gesprek?
Plan een gratis afspraakNeem contact op
Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.
Kom op bezoek in Eindhoven
Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl
Loop voorop, volg ons
Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.
Volg ons op LinkedIn