Prijswinnende jongerencampagne 'Rijbewijs Struggles' verhoogt de slagingskans bij het CBR

Jongeren photoshoot cbr
Jongeren photoshoot cbr

Rijbewijs Struggles

Maar hoe bereik je een jonge doelgroep? Daar weten wij wel raad mee. Jongerenmarketing is een tak van sport waar wij al ruim 10 jaar ervaring mee hebben.

Door kwalitatieve, authentieke video- en fotografische portretten in te zetten, zorgen we voor herkenning en identificatie bij de doelgroep. En al zeggen we het zelf; wij zijn ontzettend tevreden met het eindresultaat.

Door meerdere variaties van de content te ontwikkelen, kunnen we experimenteren en optimaliseren. Want meten is weten! En daarnaast is testen een belangrijk onderdeel van de werkwijze van Partout. Waarom? Door te testen, komen we er achter met welke uitingen we de best haalbare doorklik-rates kunnen realiseren. En we gaan natuurlijk voor het optimale resultaat!

Kanaalkeuzes

Er wordt geadverteerd met de verschillende campagne-uitingen via TikTok, Snapchat, Facebook, Instagram en YouTube. Dit zijn kanalen die de jongeren in de doelgroep gebruiken en daarom kunnen we ze het beste daar bereiken. Dankzij onze zoekmachine optimalisaties (SEO) krijgt de CBR-pagina Rijbewijstips veel organisch verkeer. De organische posities ondersteunen we waar relevant is met Google Ads (SEA) om optimaal resultaat te bereiken in Google.

Dashboard, performance & effectmeting

Voor elke campagne wordt er een meetplan opgesteld. Via trackingpixels zien we precies of een gebruiker interactie heeft met de rijschoolzoeker of een rijbewijstip via de ads. We weten dan ook in welke fase van de klantreis iemand zich bevindt en tonen de juiste content met hulp van retargeting. Daarnaast hebben we Google Datastudio dashboards ingericht zodat CBR realtime inzicht heeft in de voortgang en prestaties van de campagnes.

Resultaat

Uit effectmetingen zien we dat de doelgroep daadwerkelijk positief beïnvloed wordt in het keuzeproces van een rijschool, naar aanleiding van het zien van de campagne.

We werken al enkele jaren samen met het CBR aan deze doelstelling. Dat betekent dat je continu nieuwe trends en learnings opdoet en verwerkt in de lopende campagne. Zo hebben we aanpassingen gedaan in de kanaalkeuze, in de tips die we uitlichten, in de doelstellingen die we hanteren. Nadat we het inzicht kregen dat ouders sterk betrokken zijn bij het rijbewijstraject van hun kind, hebben we zelfs een afgeleide van de campagne gemaakt voor ouders. Ook deze haalt bovengemiddelde resultaten. Zo blijft de campagne in ontwikkeling en blijven we resultaten boeken.

KPI's zijn gehaald, zoals het optimaliseren van kanaalinzet en voorlichting voor Rijbewijs B. Op naar meer succesvolle resultaten!

Klaar voor een open gesprek?

Plan een gratis afspraak

Neem contact op

Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.

Kom op bezoek in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

we open digital