Succesverhaal

Een met goud bekroonde campagne "Met de Kindertelefoon kun je over ALLES praten" door Dutch Interactive Awards 2023

Client

Kindertelefoon

Expertise

Social advertising

Industrie

B2C

Laatste update

15 juli 2025

Je hoort het overal: jongeren ervaren steeds meer stress. Hoe kunnen we deze jongeren helpen? Gelukkig is er -al 40 jaar!- de Kindertelefoon, waar jongeren anoniem hun verhaal kunnen doen. De boodschap van de Kindertelefoon aan jongeren: 'Met de Kindertelefoon kun je over ALLES praten. Dus ook over stress'. Aan ons de taak om deze boodschap op de meest effectieve manier én op de juiste kanalen onder de aandacht te brengen!

Jongeren bereiken op de plekken waar ze zijn en met een boodschap die hen raakt 

We willen jongeren bereiken op de plekken waar ze zich bevinden, met een boodschap die hen raakt. Als we de jongeren kunnen bereiken en laten weten dat de Kindertelefoon er voor hen is, wordt de stap kleiner om contact op te nemen wanneer zij stress ervaren. Daarom hebben we op de populairste social media kanalen onder jongeren; Instagram, TikTok en Snapchat, een social media campagne opgezet. 

Boodschap voor iedereen herkenbaar

We hebben gekozen voor een campagne met 6 verschillende invalshoeken. Zo is er variatie in beeld en vergroten we de kans dat verschillende jongeren aangaan op de verschillende soorten onderwerpen die voorbij komen in het materiaal. De onderwerpen die we aanstippen in het advertentiemateriaal zijn: Stress over cijfers op school 

  • Stress over leren voor je toetsen 
  • Stress over ruzie thuis 
  • Stress rondom gamen 
  • Stress over onzekerheid 
  • Stress over mentale problemen 

Valideren en leren

Een belangrijk onderdeel van deze campagne is de validatie bij de doelgroep. Met een jongerenpanel zijn er workshops gedaan om continu de onderwerpen, de boodschap en het design te bevragen. Zo hebben we doelgroep betrokken, begrepen en daardoor goed kunnen bereiken met een boodschap die aanslaat. 

Werken aan een sterke merkherkenning 

Door veel verschillende content te creëren hebben we veel verschillende jongeren herkenbare situaties kunnen bieden. Door de stijlen van de verschillende social media kanalen te omarmen en te combineren met de huisstijl van De Kindertelefoon hebben we eigentijdse content gecreëerd die bijdraagt aan de herkenbaarheid van De Kindertelefoon bij de doelgroep. En juist die herkenbaarheid creëren bij de doelgroep is voor De Kindertelefoon belangrijk. 

Resultaten

De campagne sloeg goed aan bij de doelgroep. De thematiek zorgde voor veel herkenning. Het is wel de kunst om de juiste toon en vorm te vinden om hen te bereiken en te blijven boeien. Uit de cijfers blijkt dat dat is gelukt! In de categorie 'Campaign' is de campagne bekroond met een Gouden Dutch Interactive Award 2023. Een mooie bekroning op ons werk waar we erg trots op zijn! 

Dit zijn de klinkende cijfers

438.750

Jongeren bereikt op Instagram

237.180

Jongeren bereikt op Snapchat

113.930

Jongeren bereikt op TikTok

5.000.000

Views

14.000

Kliks onderweg naar een goed gesprek

72.000

Thruplays (1.44% heeft video's met aandacht bekeken)

Wil je eens (vrijblijvend) sparren met onze experts

Een informeel gesprek over je business en je vraag
Behulpzaam advies en begeleiding
Geen Sales pitches of andere onzin
Geen verplichtingen, maar duidelijke stappen.

Jeroen Valkenburg

Jeroen Valkenburg

Founder, Business strategy

Je kunt ook rechtstreeks mailen of bellen op +31 6 53 58 70 19