Succesverhaal
Heel Holland bakt met Koopmans.com! Een digital experience die verleidt om te gaan bakken
Client
Koopmans
Expertise
SEO (search 360)
Websites
Industrie
B2C
Laatste update
11 augustus 2025

Een website die optimaal vindbaar is, die thuisbakkers in alle fasen van de bakjourney enthousiasmeert én hen verleidt om tot actie over te gaan. Dat waren de wensen voor de nieuwe website van Koopmans en dat was de uitdaging die Partout is aangegaan. En we kunnen zeggen: Project geslaagd! We hebben een sterke online merkbeleving neergezet. Oordeel zelf en neem een kijkje op de website, maar wees gewaarschuwd: je krijgt spontaan zin om te gaan bakken! Bezoek www.koopmans.com
Design Sprint
Begin bij het begin. We zijn dit project gestart met een Design Sprint. In een week zijn er ideeën bedacht, ontworpen én gevalideerd bij de doelgroep. De belangrijkste elementen van de Design Sprint zijn gebruikt in het design van de nieuwe website. Alles is ontworpen om bakfans zoveel mogelijk inspiratie en bakplezier te geven.
Less is more
Met de informatie uit de eerste Design Sprint konden we de volgende stap zetten: versimpelen! Dit hebben we gedaan met behulp van een tweede sprinttraject: een Iteratie Sprint. Dit is een verkorte Design Sprint, waarbij het draait om de inzichten uit de interviews met de doelgroep. De doelgroep wil een website die gezelligheid uitstraalt, maar tegelijkertijd functioneel en overzichtelijk is. En dat is precies wat we voor hen hebben gemaakt.


Van prototype tot ambitieuze website
Door het ontwerp volledig te prototypen, klikbaar te maken en te animeren, hebben we er een echte merkbeleving van gemaakt. De site is vanaf de eerste dag data- en mobile first ontworpen. Onze developers zijn verantwoordelijk voor de opbouw van het front-end van de website met de nieuwste technieken zoals Vue.js en Anime.js. Als back-end en CMS was het Open Source CMS PIMCore een requirement. Pimcore is een Open Source softwareplatform waarmee gepersonaliseerde digitale ervaringen kunnen worden beheerd en geleverd. Onze online marketeers hebben vervolgens voor een naadloze site-migratie gezorgd. Het resultaat? Een website ontwikkeld die perfect past bij de online ambitie van Koopmans, waarin we vanuit alle expertises hebben samengewerkt voor een optimale beleving!
Pimcore CMS en personalisatie
Het Pimcore web content management systeem geeft Koopmans de mogelijkheid om met personalisatie een relevantere digitale ervaring te kunnen bieden aan alle thuisbakkers. Pimcore wordt ondersteund door een behavioral targeting engine, die persoonlijke data en gedragsdata verzamelt om zo ervaringen te optimaliseren. Op basis van profielen, segmenten en de hieruit voortvloeiende triggers, tonen we gerichte content die aansluit op het profiel en gedrag van de bezoeker. Precies op het juiste moment en in de juiste context.

Open digital
De werkwijze van Partout is open digital, wat open en transparant inhoudt. Dit was een goede match met de wensen van het Koopmans-team. Ze wilde ook actief betrokken zijn bij onze werkwijze en aanpak. Tijdens gezamenlijke werksessies, zoals een Design Sprint, en door continu overleg met het Koopmans-team, hebben we echt sámen gebouwd aan een slimmere en sterkere digitale merkbeleving voor Koopmans.


Een gezellige website
Zeker voor het segment, FMCG (fast moving consumer goods), hebben we met de website van Koopmans een echte merkbeleving neergezet De website voelt aan als echte Hollandse gezelligheid en dit gevoel wordt versterkt door de heerlijke fotografie en animaties. Door de website constant te testen met de doelgroep, is de gebruikers- en merkervaring bewezen goed. En we blijven optimaliseren om het beter te maken. Benieuwd geworden naar de website? Neem gerust een kijkje!

Wil je eens (vrijblijvend) sparren met onze experts
Een informeel gesprek over je business en je vraag
Behulpzaam advies en begeleiding
Geen Sales pitches of andere onzin
Geen verplichtingen, maar duidelijke stappen.

Jeroen Valkenburg
Ik help je merk op de shortlist te krijgen bij je ideale klant
Je kunt ook rechtstreeks mailen of bellen op +31 6 53 58 70 19