Google Display Advertenties

Denk je erover na om Google Display Advertenties in te zetten? Good for you! We vertellen je graag meer over de mogelijkheden van adverteren via Google Display.  

Wat is Google Display advertising?

Display advertenties zijn een onderdeel van Google Ads, net zoals bijvoorbeeld Google Shopping. Met Google Display advertenties bereik je mensen met beeldadvertenties die geplaatst worden op verschillende websites of apps. De advertenties zijn te herkennen aan de banner-achtige vorm, vaak met bewegende tekst of een bewegende afbeelding. Adverteren met Google Display ads is een mooie manier om een grote groep te bereiken en te zorgen voor awareness, verkeer of conversie.

Voordelen van Google Display advertenties

Een groot voordeel aan Google Display ads, is dat je op grote schaal je producten of merk visueel onder de aandacht kan brengen. Daarnaast zijn de kosten Van Google Display advertenties relatief laag. Met een klein budget kan je enorm veel mensen bereiken. Een voordeel; als er niet wordt geklikt op de advertentie, dan betaal je ook niet, terwijl je advertentie wel is weergegeven. Met weinig geld kan je toch weergaven en bereik genereren met je advertentie. Naast het feit dat de kosten relatief laag zijn, is het ook goed meetbaar. Zo kan er exact gemeten worden hoeveel conversies er worden gerealiseerd. Zo kunnen we tijdig bijsturen en halen we het beste resultaat uit je marketing euro.

Verschil tussen Zoekcampagnes en Displaycampagnes

Google Ads heeft twee verschillende advertentiemethoden: Zoekcampagnes en Displaycampagnes.

Voorbeeld Google Zoekmachine
Voorbeelden van Google Zoekcampagne. Deze zijn te herkennen aan het woordje 'Advertentie' boven het zoekresultaat.
Voorbeeld Google Zoekmachine
Voorbeelden van Google Zoekcampagne. Deze zijn te herkennen aan het woordje 'Advertentie' boven het zoekresultaat.

Zoekcampagnes

Stel, je bent online op zoek naar een nieuwe jas. Je typt 'jas' in op Google en krijgt direct een hele hoop opties die aansluiten bij jouw zoekterm. Als je adverteert via een zoekcampagne, dan wordt jouw advertentie getoond wanneer een gebruiker een bepaalde zoekopdracht invoert bij Google, Google Shopping, Google Afbeeldingen en Google Maps. Betaalde zoekopdrachten worden boven de organische (onbetaalde) zoekresultaten getoond. Omdat betaalde zoekresultaten goed aansluiten bij de zoekintentie van de bezoeker, ligt het gemiddelde conversiepercentage vrij hoog bij zoekcampagnes. Een ander positieve eigenschap van adverteren via zoekmachines; je betaalt per klik. Dit maakt het resultaat van je investering (ROI) inzichtelijk. Echter is deze vorm van adverteren uitsluitend mogelijk als je gebruik maakt van tekst. 

Voorbeeld Google Display Ads
Voorbeeld van een Google Display Advertentie van Volvo op de website van Nu.nl.
Voorbeeld Google Display Ads
Voorbeeld van een Google Display Advertentie van Volvo op de website van Nu.nl.

Displaycampagnes

Het grote verschil tussen Google Display en zoekcampagnes is dat Google Display advertenties niet getoond worden in de zoekmachine, maar te zien zijn op andere websites. Websites kunnen aangeven dat ze Google Ads toestaan op hun sites. Bij een displaycampagne is het bereik vaak erg groot, maar ligt het conversiepercentage lager dan bij zoekcampagnes. Het doel van adverteren via Display Ads, is vaak om naamsbekendheid te vergroten. Een groot voordeel van Display is dat je zowel tekst als afbeeldingen en video's kan gebruiken. 

Verschillende advertenties

Maar met de keuze voor adverteren met Google Display ben je er nog niet. Je hebt nog een paar beslissingen te nemen. Kies je voor beeldadvertenties of voor tekstadvertenties? Kies je ervoor om te bieden op een maximale cost-per-click (CPC), of ga je toch voor de cost-per mille (CPM)? Zet je je Display campagne op in Adwords of via een Supply Side Platform? Kies je voor Adwords, dan zijn je targetingopties wat beperkter, maar dat wil niet zeggen dat er niks te kiezen valt. Binnen Adwords kun je targeten op onderwerp (contextual targeting), op demografie, op domein of via remarketing. Je kunt deze opties ook combineren, waardoor je gericht je doelgroep kunt bereiken.

Partout is jouw bureau voor Google Display

Wil je nog een stap verder gaan? Nog meer bereik kunnen realiseren? Afwijkende bannerformaten gebruiken, de zogenaamde ‘high impact banners’ en kun je wel wat hulp gebruiken bij al deze keuzes?  Wij zijn er voor je! Met onze kennis en ervaring geven we je gericht advies. Dat doen we in een open samenwerking. We delen onze kennis en geven je inzichten en skills zodat je zelf beter wordt en meer zelf kunt gaan doen. We openen digital, zo noemen we dat.

Neem contact met ons op. We helpen je graag verder met adverteren via Google Display!

Dit soort werk dus.

Als bureau ben je zo goed als je laatste projecten. Dat komt goed uit, want daar zijn we best trots op. Maar onze beste werk moet nog komen. Zullen we dat samen maken? 

Klaar voor een open gesprek?

Plan een gratis afspraak

Neem contact op

Wil je direct persoonlijk advies op jouw vraag? Onze expert, Jeroen Valkenburg, staat klaar om je te helpen! WhatsApp of bel hem nu op 06 535 870 19, of plan eenvoudig een afspraak in zijn agenda voor een gratis consult van 30 minuten.

Kom op bezoek in Eindhoven

Vonderweg 22 (2e verdieping)
5616 RM Eindhoven
T +31 (0)40 285 15 25
hallo@partout.nl

Loop voorop, volg ons

Voor nieuws, updates en insider tips volg je ons op social media.

we open digital